Korporativno upravljanje za članove nadzornih i upravnih odbora

Naslovna
Programi
Korporativno upravljanje za članove nadzornih i upravnih odbora

Osnovne informacije

Broj sati
60
Broj predavača
13
Cijena
1.500,00
Kategorija
Financijski menadžment
Informacije
Polaznici
Plan edukacije
Voditelji programa
Što dobivam?
Razdoblje izvođenja

Korporativno upravljanje predstavlja sustav pravila, praksi i procesa pomoću kojih se usmjerava i kontrolira poslovanje tvrtki. Suštinski, ono obuhvaća uravnoteženje interesa različitih dionika tvrtke, uključujući dioničare, viši menadžment, poslovne partnere, kreditore, institucije i širu zajednicu. Kao takvo, korporativno upravljanje obuhvaća gotovo sve sfere upravljanja, te uključuje od akcijskih planova i internih kontrola do mjerenja performansi i korporativnog izvještavanja.

Važnost poznavanja i primjene principa korporativnog upravljanja leži u njegovoj sposobnosti da osigura transparentnost i odgovornost u poslovanju, što je ključno za izgradnju povjerenja s investitorima, zajednicom i javnim službenicima. Dobro korporativno upravljanje stvara jasna pravila i kontrole, usmjerava upravljačku strukturu i usklađuje interese dioničara, menadžmenta i zaposlenika. Ovi principi pomažu u osiguravanju dugoročne financijske stabilnosti i povrata na uloženi kapital ali i olakšavaju prikupljanje novog kapitala. Primjena učinkovitih praksi korporativnog upravljanja može smanjiti rizik od financijskih gubitaka, operativnih rizika i koruptivnih aktivnosti. S druge strane, loše korporativno upravljanje može dovesti do operativnih problema i smanjene profitabilnosti. Stoga je razumijevanje korporativnog upravljanja i njegovo implementiranje u poslovne subjekte ključno za osiguranje održivosti i uspješno poslovanje.

Program cjeloživotnog učenja "Korporativno upravljanje za članove nadzornih i upravnih odbora" osmišljen je kako bi unaprijedio vještine i znanja ključnih aktera u korporativnom sektoru, omogućujući im da efikasno upravljaju i nadziru poslovanje svojih organizacija. Fokusiran je primarno na ishode učenja razine 7 HKOa, program pruža dubinsko razumijevanje korporativnog upravljanja, pravnih okvira, financijskog izvještavanja, planiranja i nadziranja, unutarnje revizije, strateškog vodstva i etičkih praksi, čime sudionici stječu kompetencije potrebne za učinkovito donošenje odluka i upravljanje rizicima.

 

 

Programu cjeloživotnog učenja Korporativno upravljanje za članove nadzornih i upravnih odbora mogu pristupati kandidati koji žele steći znanja iz ovog područja uz uvjet minimalno završenog sveučilišnog ili stručnog prijediplomskog studija (osobe s minimalno završenim 6. stupnjem obrazovanja (prema EKO i HKO; sva područja)).

Naime, za razliku od subjekata od javnog interesa i subjekata u reguliranim djelatnostima, uvjeti za članove uprava i nadzornih odbora u privatnom sektoru nisu propisani, te tvrtke u privatnom sektoru imaju vlasnike i članove uprava s različitim razinama obrazovanja. Cilj ovog programa je omogućiti pristup ključnim znanjima potrebnim za učinkovito upravljanje te stjecanje specifičnih vještina vlasnicima i ključnim zaposlenicima tvrtki koje su se razvile iz malih u srednje i velike tvrtke te imaju formirane upravne i nadzorne odbore.

Polaznici programa cjeloživotnog učenja mogu biti osobe koje su u svom dosadašnjem obrazovnom i/ili radnom iskustvu stekle određena znanja, vještine i kompetencije iz područja korporativnog upravljanja te ovu edukaciju prepoznaju kao priliku za unapređivanje i razvoj vlastite poslovne karijere, kao i one osobe koje takvih iskustava nemaju. Program je osmišljen na način da su za praćenje njegovog sadržaja i usvajanje znanja potrebna samo osnovna predznanja iz ekonomskog područja, te je upravo zato predviđena mogućnost upisa polaznika iz različitih područja.

U svrhu upisa ne provodi se selekcijski postupak. Nakon administrativne provjere ispunjavanja uvjeta iz javnog poziva, upis polaznika organizirat će se prema redoslijedu prijave.

Ovaj program cjeloživotnog učenja osmišljen je kako bi pružio sudionicima sveobuhvatno znanje i praktične vještine potrebne za implementaciju najboljih praksi korporativnog upravljanja, te kako bi ih osposobio da postanu učinkovitiji članovi nadzornih i upravnih odbora.

Opće kompetencije koje će polaznici stjecati pohađanjem ovog programa su analitičko razmišljanje i sposobnost rješavanja problema, strateško planiranje i donošenje odluka, vještine vodstva i timskog rada, komunikacijske i interpersonalne vještine te kompetencije za etičko i odgovorno poslovanje.

Specifične kompetencije koje se stječu u okviru ovog programa se odnose na poznavanje različitih modela i sustava korporativnog upravljanja, sposobnost primjene pravnih i regulatornih normi u korporativnom kontekstu, vještine organizacije i vođenja rada odbora, analitičke vještine za interpretaciju financijskih izvještaja, sposobnost implementacije i nadzora internih kontrola i revizijskih procesa, vještine za

upravljanje rizicima i kriznim situacijama, strateške vještine vodstva i grupne dinamike te poznavanje i primjenu antikorupcijskih mjera i politika.

Polaznici će steći teorijska znanja o korporativnom upravljanju, pravnim normama i regulativama, analizi financijskih izvještaja, internim kontrolama i reviziji, upravljanju rizicima, društvenom povezivanju i grupnoj dinamici, etičkim standardima i politikama održivosti te antikorupcijskim mjerama i zakonodavstvu.

Polaznici će razviti vještine primjene teorijskih znanja u praktičnim situacijama, analize i tumačenja pravnih dokumenata i financijskih izvještaja, organizacije i vođenja sastanaka odbora, implementacije internih kontrola i revizijskih postupaka, upravljanja rizicima i kriznim situacijama, razvoja i primjene strategija vodstva i socijalnog umrežavanja, kreiranja i provođenja etičkih politika i politika održivosti te identifikacije i reakcije na koruptivne prakse uz implementaciju antikorupcijskih mjera.

 

OBVEZNI PREDMETI
r.br.
Naziv nastavne cjeline
Nastavnici i suradnici
Teme u okviru nastavne cjeline
Broj sati
1.
Sustavi i modeli korporativnog upravljanja

• Definicija i važnost korporativnog upravljanja.
• Interni i eksterni mehanizmi (odbori, nagrađivanje, tržište korporativne kontrole).
• Modeli upravljačkih struktura (monistički, dualni, hibridni).
• Vlasnički vs. stakeholderski pristup.
• Korporativno upravljanje kao mreža sociopolitičkih relacija.

5
2.
Pravno okruženje i regulatorni okvir korporativnog upravljanja

• Pravni okvir korporativnog upravljanja u RH.
• Uređenje odnosa s dionicima.
• Vrste trgovačkih društava i njihovo upravljanje.
• Usklađivanje s EU pravnim okvirom.
• Kodeksi korporativnog upravljanja.

5
3.
Sustav i organizacija rada odbora

• Članstvo i zastupanje interesa u odboru.
• Procedure i sadržaj sjednica.
• Uloga predsjednika i korporativnog tajnika.
• Angažman i kompetencije članova.
• Specijalizirane komisije.

5
4.
Korporativno izvještavanje i analiza financijskih izvještaja

• Korporativno izvještavanje.
• Financijski i poslovni izvještaji.
• Revizija financijskih izvještaja.
• Analiza financijskih izvještaja
• Horizontalna i vertikalna analiza.

5
5.
Sustavi unutarnje revizije, unutarnjih kontrola i upravljanje rizicima

• Pojam i vrste internog nadzora.
• Značajke i ciljevi internih kontrola.
• Proces upravljanja rizicima.
• Interne kontrole kao instrument upravljanja rizicima.
• Model tri linije.

5
6.
Strateško vodstvo i grupna dinamika u odboru

• Specifičnosti vodstva u odboru.
• Važnost socijalnog kapitala i umrežavanja.
• Utjecaj na djelotvornost odbora.
• Grupno donošenje odluka i dinamika.
• Upravljanje konfliktom i poticanje angažmana.

5
7.
Modeli nagrađivanja vrhovnog menadžmenta i članova odbora

• Ciljevi, politika i strategija kompenzacijskog menadžmenta.
• Uloge komisije za nagrađivanje.
• Plaća kao motivator i menadžerski ugovori.
• Oblikovanje strukture plaća i dodatne beneficije.
• Kriteriji izbora i imenovanja članova.

5
8.
Odbor i antikorupcijske politike

• Pojam i definicija korupcije.
• Oblici, uzroci i čimbenici korupcije.
• Antikorupcijske odredbe u europskom i hrvatskom zakonodavstvu.
• Međunarodna nastojanja u suzbijanju korupcije (UN, Svjetska banka, OECD).
• Načela antikorupcijskog programa i primjeri nacionalnih strategija.

5
9.
Odbor: etičke prakse i politike održivosti

• Uloga odbora u razvoju etičkih praksi.
• Društveno odgovorno poslovanje (ciljevi, implementacija, koristi).
• Izvještavanje o održivosti i sadržaj izvještaja.
• ESG kriteriji.
• Primjeri dobre i loše prakse.

5
10.
Evaluacija i razvoj djelotvornog odbora

• Upravljanje sastavom odbora i planiranje nasljeđivanja.
• Prakse osvježivanja odbora.
• Ciljevi i vrste evaluacija.
• Unapređenje znanja i kompetencija članova.
• Osnaživanje odgovornosti odbora.

5
11.
Projektni zadatak

• Praktična primjena stečenih znanja.
• Izrada zadatka temeljenih na prethodno stečenom znanju.
• Demonstracija sposobnosti primjene teorijskih znanja, uključujući dizajniranje modela korporativnog upravljanja i analizu financijskih izvještaja.

10
IZBORNI PREDMETI
r.br.
Naziv nastavne cjeline
Nastavnici i suradnici
Teme u okviru nastavne cjeline
Broj sati

Voditelj programa cjeloživotnog učenja

prof. dr. sc. Boris Crnković

Tel: +385 (0)31 224 400

Nakon završenog programa, polaznici će moći:

Skup ishoda učenja: Korporacijsko upravljanje (Razina HKO: 7, ECTS: 2)
1. Primijeniti relevantna teorijska i praktična znanja iz područja korporacijskog upravljanja neophodna za vrednovanje i analizu složenih odnosa između dioničara, menadžera i drugih dionika
2. Analizirati razliku između jednorazinskog i dvorazinskog modela korporacijskog upravljanja, te definirati mehanizme korporacijskog upravljanja (interni i eksterni) i njihove veze s pojedinim modelom upravljanja
3. Analizirati glavna obilježja društvene odgovornosti i utjecaj etičkog kodeksa na korporacijsko upravljanje
4. Objasniti teorije poduzeća i njihov utjecaj na vlasničku strukturu, te ulogu i sastav nadzornih odbora u kontekstu pravnog, organizacijskog, financijskog i IT poslovanja društva
5. Kritički vrednovati financijske izvještaje i pokazatelje uspješnosti poslovanja kao osnove za postizanje poslovne uspješnosti, kao i predlaganje optimalnog modela nagrađivanja menadžmenta

Skup ishoda učenja: Upravljanje poslovnim procesima (Razina HKO: 7, ECTS: 3)
1. Procijeniti usklađenost poslovnih procesa sa strateškim ciljevima organizacije
2. Analizirati prioritete unaprjeđenja identificiranih poslovnih procesa
3. Razviti modele optimiziranih poslovnih procesa pomoću simulacijskog modeliranja u skladu sa standardima
4. Analizirati različite scenarije izvedbe procesa
5. Konstruirati plan provedbe projekta unapređenja procesa obzirom na financijske, ljudske, informacijske i druge resurse
6. Procijeniti troškove i učinke unaprjeđenja poslovnih procesa
7. Osmisliti sustav mjerenja učinkovitosti izvedbe procesa usklađen sa strateškim ciljevima organizacije
8. Integrirati unaprijeđene poslovne procese u tehnološkom, informacijskom i informatičkom kontekstu
9. Kontinuirano nadzirati provedbu poslovnih procesa mjerenjem i vrjednovanjem stvarnih učinaka

Skup ishoda učenja: Kritičko mišljenje (Razina HKO: 7, ECTS: 1)
1. Usporediti različite vrste logičkog rasuđivanja.
2. Vrednovati metodološki okvir za analizu i kritiku.

Informaciju o planiranom razdoblju izvođenja nastave možete dobiti upitom na adresu cjelozivotno.ucenje@efos.hr.

Prijavi se


poveznica za prijavu
crosschevron-rightmenu-circle